Сега ли е моментът да продавам бизнеса си ?


Отговорът на въпроса "Сега ли е   моментът да се продавам?” зависи от конкретните обстоятелства.
Задлъжнялостта между фирмите през 2011 година е в пика си. Свидетели сме на  резултата от световната финансова криза.Въпреки това,помним   времената когато  за получаване на кредити  се изискваше само да отидеш до „банката” .Въпреки всичко, доверието бавно  се завръща и купувачи и продавачи  се адаптират към новото положение.Това ли е "Точката на пречупване", за тези който се опитват да започнат сега ?


 -Не съвсем. 

Само си помислете как бяхте Вие в началото  на 2000 г., преди да се получи    прегряване на пазара.
Независимо дали ще продавате  в бум или депресия на пазара, продажбата е процес свързан с много  предизвикателства и отнема много време. Това  може да е дори малко по-трудна задача, ако вие и вашият екип никога не са били в процес на такава  продажба преди.Ето защо ние сме разделили този  процес на продажба в три ключови етапа:

ПЛАНИРАНЕ - на вашата  бизнес стратегия.Преглед и определяне на потенциални купувачи

ПОДГОТОВКА  - Преструктуриране и  подготвяне на   бизнеса. Оптимизиране на стойността(цента) на вашия продажба.Примерни въпроси

ПРОДАЖБА   - Извършване  на  продажбата

Това е първата от три статии  и обхваща преглед и готовността - в началният му  етап от вземане на решение за продажба на вашият бизнес, или част от него.
Планиране е от ключово значение
Важно е, че когато вие и вашите акционери( Съдружница) или мениджърски   екип започнете да планирате   продажба на една част или целия бизнес, това изисква доста време за подготовка. Опитът показва, че тези, които инвестират време средства  за да планират ефективно своята  продажба е по-вероятно  начинанието да  завърши със  сделката и да генерират по-голяма цена. Може би най-голямото предизвикателство е как да се извършва тази подготовка  по продажбата, като същевременно продължавате  да управлявате  и подържите вашият бизнес.
Дори и в най-добрите времена, планиране и осъществяването  на този процес на продажба ще бъде неизменно  свързан със значителен натиск върху вътрешните ресурси на вашата организация това води до   значително  натоварването на хората.
Когато се добавят към обичайните   изискванията към персонала и нови задачи това води до по-голямо напрежение.Трябва да се вземе в предвид и това , че самият персонал в крайна сметка е нает заради другите си качества и не са квалифицирани да се заемат с новите задачи.
Преглед на готовността
 
Като част от този процес на планиране трябва да прецените колко подготвен ви е бизнеса за такава стъпка.